Regulamin
Regulamin rezerwacji pokojów w pensjonacie Villa Spełnione Marzenia
Niniejszy regulamin stanowi o warunkach rezerwacji pokojów zamieszczonych na stronie internetowej Villa Spełnione Marzenia
I. Postanowienia Ogólne.
- Niniejszy regulamin określa warunki wynajmu krótkoterminowego umeblowanych i wyposażonych pokojów, w tym warunki dokonywania ich rezerwacji.
- Niniejszy Regulamin stanowi integralną część kontraktu najmu krótkoterminowego pokojów.
- Definicje pojęć użytych w niniejszym Regulaminie:
- Pokój – lokal opisany szczegółowo na stronie lub portalach ogłoszeniowych, który stanowi przedmiot Rezerwacji lub Najmu,
- Wynajmujący – Villa Spełnione Marzenia obsługująca serwis internetowy świadcząca Usługę,
- Przedpłata - opłata w wysokości nie mniejszej niż 20% ceny za Usługę, która stanowi podstawę świadczenia Usługi, podlegająca zaliczeniu na poczet Ceny Usługi. Strony mogą uzgodnić inną kwotę Przedpłaty lub z niej zrezygnować,
- Potwierdzenie Rezerwacji - przesłanie drogą mailową odpowiedniego formularza Klientowi oraz warunkowo wpłynięcie Przedpłaty na konto Wynajmującego,
- Rezerwacja – uprawnienie do korzystania z pokoju na warunkach określonych w niniejszych Regulaminie i Potwierdzeniu Rezerwacji,
- Klient – osoba prawna lub osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych w rozumieniu zapisów Kodeksu Cywilnego,
- Usługa – usługa najmu pokoju opisanego na stronach lub portalach ogłoszeniowych, które Wynajmujący wynajmuje Klientom na cele mieszkaniowe działając w imieniu własnym. Wynajem lokali ma charakter krótkoterminowy i nie służy zaspokajaniu stałych potrzeb mieszkaniowych Najemców.
II. Przedmiot umowy
- Umowa najmu krótkoterminowego, zawarta pomiędzy Wynajmującym a Najemcą stanowi umowę najmu w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Do umowy najmu krótkoterminowego nie znajdują zastosowania postanowienia ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego.
- Umowa obejmuje wyłącznie wynajem pokoju. Wynajmujący nie świadczy na rzecz Najemcy żadnych dodatkowych usług. W szczególności Wynajmujący nie świadczy na rzecz Najemcy usług hotelarskich, transportowych, turystycznych lub gastronomicznych.
III. Rezerwacja.
- Celem dokonania rezerwacji Usługi, Klient przesyła na adres email zapytanie dotyczące wybranego lokalu.
- Celem potwierdzenia Rezerwacji, Wynajmujący przesyła na adres e-mail Klienta Potwierdzenie Rezerwacji. Warunkowo Wynajmujący może dodatkowo zażądać uiszczenia Przedpłaty, w tym przypadku rezerwacja zmienia status na Potwierdzoną Rezerwację z chwilą uznania rachunku bankowego Wynajmującego Przedpłatą.
- Dokonanie rezerwacji stanowi potwierdzenie, że Najemca zapoznał się i zaakceptował postanowienia niniejszego Regulaminu.
- Wynajmujący lub osoba przez niego upoważniona przesyła Potwierdzoną Rezerwację, na adres email podany przez Klienta, nie później niż w terminie 72 godzin od daty wpływu Przedpłaty na rachunek Wynajmującego.
- Apartamenty mogą zostać wyjątkowo zarezerwowane w inny sposób, po uprzedniej konsultacji telefonicznej z Wynajmującym oraz po wyrażeniu przez niego pisemnej zgody.
IV. Płatność.
- W przypadku wymaganej Przedpłaty Klient dokonuje płatności na rachunek wskazany przez Wynajmującego, podając w tytule własne nazwisko oraz nazwę pokoju, w taki sposób by rachunek Wynajmującego został uznany nie później niż w terminie trzech dni roboczych od dnia otrzymania Potwierdzenia Rezerwacji, w każdym przypadku nie później niż na 48 godziny przed pierwszym dniem korzystania z pokoju.
- Uznanie rachunku Wynajmującego Przedpłatą po terminie wskazanym powyżej, powoduje nie dojście Rezerwacji do skutku, chyba że mimo tego Wynajmujący dokona Potwierdzenia Rezerwacji.
- Płatność pozostałej części Ceny za Usługę dokonuje się na następujących zasadach:
- gotówką, z chwilą wydania kluczy do pokoju,
- przelewem bankowym na rachunek Wynajmującego, nie później niż na 24 godziny przed pierwszym dniem korzystania z lokalu,
- Koszt sprzątania pokoju wynosi 90 zł + VAT.
- Koszty przelewów bankowych obciążają w całości Klienta.
- W każdym przypadku płatność całości opłaty za pobyt oraz za sprzątanie pokoju musi nastąpić przed przekazaniem wynajmowanego pokoju do dyspozycji Klienta.
V. Zmiany w rezerwacji. Odwołanie najmu.
- Wszelkie zmiany w rezerwacji oraz jej anulowanie wymaga przesłanie przez Klienta pisemnej rezygnacji lub zapytania o zmianę na adres e-mail
- Przy anulowaniu Wynajmujący jest uprawniony do pobrania od Klienta 100% Przedpłaty jeśli rezygnacja nastąpi w terminie późniejszym niż 7 dni przed pierwszym dniem przyjazdu, w którym Klient zamierza rozpocząć korzystanie z pokoju.
- W przypadku anulowania rezerwacji kwota należna Klientowi zwracana jest na rachunek bankowy wskazany w formie pisemnej przez Klienta lub na rachunek, z którego opłata rezerwacyjna została dokonana.
- W przypadku gdy rezerwacja nie zostanie odwołana lub gdy odwołanie lub zmiana nastąpi w planowanym dniu przyjazdu i później Najemca zobowiązany będzie do uiszczenia całej ceny najmu, zgodnie z dokonaną rezerwacją.
- Zmiany rezerwacji dokonuje się poprzez anulowanie poprzedniej rezerwacji i utworzenie nowej, w sposób opisany w Paragrafie III. Przedpłata wpłacona przy poprzedniej rezerwacji ulega zaliczeniu na poczet Przedpłaty wynikającej z nowej rezerwacji.
- W przypadku gdy cena najmu wynikająca z nowej rezerwacji będzie wyższa, Najemca zobowiązany jest do uzupełnienia kwoty Przedpłaty, na zasadach określonych w Paragrafie IV.
- W przypadku gdy cena najmu będzie niższa, wpłacona Przedpłata zostaje zaliczona na poczet ceny najmu.
- Zmiana rezerwacji ze strony Klienta w zakresie terminu może nastąpić najpóźniej na 48 godzin przed rozpoczęciem najmu pod warunkiem dysponowania wolnymi terminami i pokojami.
VI. Odpowiedzialność.
- W przypadku siły wyższej tj. nadzwyczajnych okoliczności, niezależnych od żadnej ze stron, katastrof żywiołowych, strajków, działań wojennych lub innych sytuacji wyjątkowych uniemożliwiających realizację usługi zgodnie z umową, Wynajmujący jest zwolniony z odpowiedzialności.
- W wyjątkowych sytuacjach Wynajmujący zastrzega sobie prawo do zamiany pokoju na taki sam lub o wyższym standardzie, za tę samą lub niższą cenę.
- Pokój jest samodzielnym lokalem mieszkalnym wykorzystywanym przez Klienta na podstawie stosunku najmu. W związku z powyższym Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Klienta lub inne osoby korzystające z lokalu. W szczególności nie ponosi wobec Klienta odpowiedzialności, o której mowa w art. 846-852 kodeksu cywilnego.
VII. Przyjazd i odbiór kluczy
- Wydanie pokoju Najemcy w pierwszym dniu najmu następuje nie wcześniej niż o godzinie 16:00 i nie później niż o godzinie 21.00. Na przyjazd w po godzinie 21.00 zgodę musi wyrazić Wynajmujący. W takim przypadku pobierana jest dodatkowa opłata w wysokości 50zł. Wydanie pokoju przed godziną 16:00 również może nastąpić pod warunkiem wcześniejszego wyrażenia zgody przez Wynajmującego.
- Najemca zobowiązany jest poinformować Wynajmującego o planowanej godzinie przyjazdu, najpóźniej w dniu poprzedzającym planowany dzień przyjazdu. Najemca zobowiązany jest natychmiast poinformować Wynajmującego o braku możliwości dotarcia na umówioną wcześniej godzinę.
- Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności wobec Najemcy za ewentualne opóźnienia w wydaniu obiektu spowodowane brakiem właściwego zawiadomienia o godzinie przyjazdu.
- Odbiór kluczy następuje bezpośrednio w obiekcie. Wydanie pokoju następuje na podstawie okazanego Wynajmującemu lub jego przedstawicielowi dowodu tożsamości, po uiszczeniu Ceny najmu (jeśli płatności nie dokonano przelewem). W razie wyrażenia takiej prośby Najemcy zostaje przekazany Rachunek za usługę Najmu lokalu. Właściciel lub jego przedstawiciel prezentuje Klientowi lokal i jego wyposażenie.
- Wynajmujący lub jego przedstawiciel może odmówić wydania kluczy do pokoju osobom pod wpływem alkoholu, środków odurzających oraz zachowujących się agresywnie, stwarzających zagrożenie dla osób lub mienia, jak również w przypadku, gdy z okoliczności wynikać będzie możliwość naruszenia przez Najemcę postanowień regulaminu.
- Podczas usługi najmu od Klienta może zostać pobrana zwrotna Kaucja, w wysokości 300 zł, a w okresie weekendowym oraz sylwestrowym w wysokości 500 zł, na poczet wystąpienia ewentualnych szkód w wyposażeniu.
- Kaucja jest zwracana klientowi w przypadku niewystąpienia szkód w wyposażeniu – gotówką przy opuszczaniu przez Klienta lokalu lub na wskazany rachunek bankowy.
VIII. Obowiązki Najemcy
- Liczba osób mogących przebywać w pokoju jest ograniczona do podanej w opisie pokoju, zamieszczonym na stronie lub portalach ogłoszeniowych. Po godzinie 22:00 w lokalu mogą przebywać tylko osoby zameldowane.
- W lokalu zabrania się wprowadzania zwierząt, palenia tytoniu oraz używania otwartego ognia.
- Klient zobowiązany jest do dbania o zachowanie zasad dobrego sąsiedztwa, poszanowania zasad współżycia społecznego, w tym do poszanowania ciszy nocnej w godzinach od 22 do 6. W obiektach, w których obowiązuje regulamin porządku domowego Najemca zobowiązany jest do jego przestrzegania. Zabrania się organizacji głośnych i uciążliwych spotkań towarzyskich, prywatek lub imprez w lokalu.
- Najemca nie może oddawać w podnajem pokojów oraz przekazywać ich osobom trzecim oddawać w podnajem pokojów oraz przekazywać ich osobom trzecim, nawet jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
- Najemca nie ma prawa bez wcześniejszej pisemnej zgody Wynajmującego dokonywać jakichkolwiek napraw lub czynić jakichkolwiek nakładów lub zmian w pokoju. O konieczności dokonania napraw lub nakładów Najemca zobowiązany jest niezwłocznie poinformować przedstawiciela Wynajmującego. Najemcy nie przysługuje prawo żądania od Wynajmującego zwrotu dokonanych nakładów, chyba że strony inaczej postanowią na piśmie.
- Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach grzałek, żelazek i innych urządzeń elektrycznych, niestanowiących wyposażenia pokoju. Nie dotyczy to ładowarek i zasilaczy urządzeń RTV oraz komputerowych. Klient ma obowiązek zwrócić szczególną uwagę na należytą obsługę zaworów wody, gazu i urządzeń elektrycznych.
- Najemca zobowiązany jest do dbania o pokój i jego zwrotu w stanie niepogorszonym, z uwzględnieniem normalnego stopnia zużycia.
- Klient ponosi całkowitą odpowiedzialność finansową za wszelkie szkody, jakie wyrządzi w pensjonacie, w którym znajduje się pokój, w pokoju oraz w wyposażeniu pokoju. Klient jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Wynajmującego o wszelkich zdarzeniach, które mogą narazić go lub jakąkolwiek inną osobę na szkodę oraz o jakichkolwiek szkodach wyrządzonych w pensjonacie, w którym znajduje się pokój, w pokoju oraz w wyposażeniu pokoju, a także o wszelkich roszczeniach osób trzecich w związku z takimi szkodami, w tym właścicieli mieszkań sąsiadujących z pokojem. Jednocześnie Klient zobowiązuje się do natychmiastowego pokrycia wszelkich szkód. Właściciel ma prawo do pokrycia szkody z otrzymanej Kaucji. W takim razie Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego uzupełnienia Kaucji, nie później jednak niż w terminie 2 dni od daty otrzymania zawiadomienia o pokryciu szkody z Kaucji. Klient zobowiązany jest do zapłaty czynszu za pełny okres wynajmu liczony do daty przywrócenia pokoju do stanu pierwotnego, z uwzględnieniem normalnego stopnia zużycia.
- Wynajmującemu lub jego przedstawicielowi przysługuje prawo wstępu do pokoju celem usunięcia awarii lub w razie powzięcia uzasadnionego podejrzenia, że Najemca narusza zapisy niniejszego regulaminu. W przypadku, gdy Najemca nie będzie obecny w pokoju, przedstawiciele Wynajmującego niezwłocznie skontaktują się z Najemcą.
- W przypadku stwierdzenia naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu w tym w szczególności zapisów ust. 1-8 niniejszego paragrafu, Wynajmujący upoważniony jest do rozwiązania umowy najmu ze skutkiem natychmiastowym. Niezależnie od powyższego, może również w razie naruszenia ust. 1, 2, 4, 5 lub 6 niniejszego paragrafu, nałożyć na Najemcę karę umowną w wysokości 500 zł za każde naruszenie.
- Zwrot pokoju w ostatnim dniu najmu następuje do godziny 11:00. Zwrot pokoju po godzinie 11:00 wymaga wcześniejszego wyrażenia zgody przez Wynajmującego. Najemca zobowiązany jest uzgodnić godzinę zwrotu lokalu z Wynajmującym.
- Wynajmujący w dniu przekazania pokoju wyda Najemcy klucze. W przypadku ich zagubienia bądź zniszczenia Najemca zobowiązuje się uiścić dodatkową opłatę w wysokości 500 zł. Najemca nie może wymieniać zamków, ani samodzielnie dorabiać kluczy do pokoju. Najemca może otrzymać drugi komplet kluczy, po zwróceniu się do Wynajmującego ze stosownym wnioskiem.
- Z chwilą zakończenia okresu najmu, klucze odbiera Wynajmujący lub jego przedstawiciel, dokonując jednocześnie przeglądu pokoju w obecności Najemcy.
- W razie niedokonania zwrotu pokoju po zakończeniu najmu Najemca zobowiązany będzie uiszczać Wynajmującemu karę umowną w wysokości 1000 zł, za każdą dobę bezumownego korzystania z pokoju po dacie zakończenia najmu.
- W przypadku, gdy Kaucja i kary umowne nie pokryją całej szkody wyrządzonej Wynajmującemu, może on dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach kodeksu cywilnego.
IX. Ceny
- Ceny podane w opisie poszczególnych pokojów są cenami brutto.
- W cenę najmu wliczone są koszty dostarczania do pokoju mediów (energii elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków, wywozu śmieci, telewizji kablowej i internetu).
- Czas trwania najmu liczony jest w dobach. Doba trwa od godziny 16.00 w dniu najmu do godziny 11.00 dnia następnego. Ceną najmu pokoju jest iloczyn ceny pokoju na ilość dób najmu.
- Podane w opisie pokoju ceny mogą ulec zmianie w okresach świątecznych, letnich oraz podczas imprez masowych.
X. Dane osobowe.
- Poprzez korzystanie z usług Wynajmującego i dokonanie Wstępnej Rezerwacji Klient niniejszym waraża zgodę na umieszczenie jego danych osobowych w bazie danych prowadzonej przez Wynajmującego, odpowiedzialnego za proces rezerwacji. Dane będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji rezerwacji, ułatwienia dokonywania kolejnych rezerwacji oraz w celach marketingowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 lipca 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 roku, Nr 101, poz. 926, z późn. zm.).
- Rezerwującemu przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich aktualizacji.
XI. Postanowienia końcowe.
- Prawem właściwym dla sporów pomiędzy Wynajmującym a Najemcą jest prawo polskie.
- W przypadku Rezerwacji dokonanej przez osobę fizyczną ewentualne spory rozstrzygane będą przez właściwy rzeczowo sąd powszechny zaś w przypadku Rezerwacji dokonanej w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub przez osoby prawne ewentualne spory rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Wynajmującego.
- Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.08.2014 r. i ma zastosowanie do rezerwacji, które zostaną złożone po tej dacie.
- Wszelkie zmiany Regulaminu będą dokonywane przez zamieszczenie nowej treści Regulaminu na stronie internetowej Villa Spełnione Marzenia.